Ez az előadás megszorongatja az ember lelkét

Először látható a Nemzet Táncszínház repertoárján a Coincidance Táncszínház. Az autentikus ír sztepp és a modern tánc egyedülálló házasításából született társulat két darabbal érkezik a MOM színpadára március 31-én. Az új bemutatóról Gyulai Júliát, az együttes vezetőjét, koreográfusát kérdeztük.

A bemutatón két új darabbal készültök, Szarvas Krisztina jegyzi a 2_elle_y-t, és te koreografálod a mint(H)a című részt. Miben másak ezek, mint az eddigi produkciók?

Ez az együttes első olyan előadása, amely nem egy konkrét történetet dolgoz fel, tehát nem cselekményes előadás. Az eddigi, alapvetően széles közönségrétegnek szóló produkciók például a Szentivánéji Álom, a Merlin, a Széttáncolt Cipellők - de ide sorolhatom a Katonoa történetét és a Tündérkirálynőt is - mind olyan darabok, amik konkrét cselekményszállal rendelkeztek. Ez most két egy felvonásos táncmű, amely alapvetően absztrahálva keresi a megfelelő kifejezésformákat. A két darab egymástól teljesen független: Szarvas Krisztina 2_elle_Y című koreográfiája a női lélek kétségei, kételyei közé vezet, míg az én darabom, a mint(H)a az alapvető emberi minták, gátak megtörésére tesz kísérletet a táncon, a szenvedélyen, a szexualitáson át.

Kortárstánc és az ír sztepp elemek ötvözése jellemzi a munkáidat. Miért pont ez a két stílus áll közel hozzád?

A tánccal való kapcsolatom gyerekkoromban az ír tánccal kezdődött. Akkor ez szerelem volt az első pillanattól kezdve, borzasztóan eltökélt voltam, ma már nem is értem, honnan merítettem akkor ennyi motivációt ahhoz, hogy még és még és még gyakoroljak, hogy valóban minden lehetőséget megragadjak a fejlődéshez. Akkor maga a mozgás eufóriája volt az, ami boldoggá tett. Aztán valamivel később egyszerűen csak többre vágytam, úgy éreztem, hogy az ír tánc nem biztos, hogy elég nekem, hiszen egy csomó mindent el szeretnék mondani, az ír tánc kifejezőkészsége pedig alapvetően azért lássuk be, véges. Kifejezni, megmutatni, mélyre menni alapvetően a kortárs táncon keresztül lehet - így adódott ez a kettősség. Az ír tánc persze a mai napig, mint mozgásforma lenyűgöz, nagyon szeretek tanítani, versenyre felkészíteni, de ha koreografálásról van szó, akkor alapvetően azt az irányt keresem, ahol az ír tánc a dramaturgia, a kifejezőkészség szolgálatába tud állni.

Kinek ajánlod az új bemutatótokat?

Azon tánckedvelő közönségnek, akik az alapvetően táncos beállítottságú előadásokat szeretik. A 2_elle_Y nagyon táncos, Kriszti gyönyörű duetteket és kombinációkat használ, az előadás megszorongatja az ember lelkét. A mint(H)a pedig maga az extatikus táncolás, Maurice Ravel Bolerojára építve. Van egy klasszikus vonal tehát, a megvalósítás azonban biztosan mondhatom, hogy igen újszerű.

« 2017 Augusztus »
Hét H K Sze Cs P Sz V
31 31
01
02
03
04
05
06
32
07
08
09
10
11
12
13
33
14
15
16
17
18
19
20
34
21
22
23
24
25
26
27
35
28
29
30
31
1 2 3